Tuesday, March 2, 2010

Once in a lifetime pose

I had some worries about the wedding photograph. My boyfy is someone who is not-camera-friendly..he avoids camera, whilst I love posing in front of camera…I crave a great, memorable, creative picture. I will have to practice posing with him few months before the day come…We have to!or we'll end up looking dreadful…I found this pic adorable..

Size kitorang camni la kot…he's chubbier than me..cute je expression that groom…Ha ha.Oh the bride makeup I loike..by feen
I personally love SN works..he had magic I guess..Classic photo and every time you look at it..You'll think this would be a great cover of a book/photobook

My family nk suruh pakai this off white-creamy to light brown..Sweet n clean

Also it is important to have a good photog..I really considering SN actually if got excess budget..better to opt for professional full time photog because its how they earn wages..must be something good. Tapi kalau freelance, hasil gempak..xsalah juge..Yang penting ikut selera..Ada yang suka colour2 mixture (ade ke..)..Suke ayat2 cinta/coretan kekasih dlm storybook (aku lgsung xmau ada ayat)..suka masukkan semua sedara mara tok nenek dalam storybook untuk fit all..Ade suka Black n White/Sephia…Ade suka main hue melampau2..For me senang cite I love SN style, tapi memandangkan SN mahal..i hope nanti one day akan jumpa photog yang gaya sejibik macam SN tp newbie n murah..muahahaha.ape punya wish la..Geng2 ClickCouture pun ok juge especially Fairus.

And I think each photog ada style tersendiri..browse and look into their web, fotopages, blog..made a judgement..Lagi better if you could see the real photobook. If you think suke, shortlist kan photog tu..xsuka, terus jangan simpan2/bookmark…Then bila nak decide, u got heaps of photog..narrow down based on your budget..Then im sure you'll be satisfied..Lagi satu kalau concern sangat pasal budget…boleh juga tgok budget dulu then baru narrow down tgok preference and style antara range harga yang kamu2 suka.. Package starts rm1k normally ..One more thing you can never change them. For example, you choose them sebab affordable but style biasa je, then disebabkan obsess dgn SN(mcm cerita diri sndri je),u suruh buat mcm SN…memang payah la…thay don't like to be compare or called copy cat..

Kalau pembajet macam aku, hired saje photog with editing..xpayah storybook, 8R enlargement, gold frame(err xsuka kot), sticky album bagai..nanti boleh print sendiri photobook harga dlm rm200 above for 40pages..Design la cmana pun kau nak..haaa ni aku suke la. Then xperlu la enlarge n letak frame bagai..Aku suke buat canvas printing..takla mahal dlm rm60 je. Gambar the rest letak dlm sticky album beli kat jusco rm50, letakla 200keping..cukup x..hahaha.Selera masing2 lain kan..

Wedding Photog Malaysia ( yang saya suka sahaja)

1) Saiful Nang & Candid Syndrome

2) Ahmad Faisal

3) DanielZain

4) Udey Ismail

5) SueAnnaJoe

6) Fad Manaf

7) Click Syndicate



No comments: